Beroepskaart


Alle niet-Belgen die in België een zelfstandige beroepsactiviteitwillen uitoefenen, hetzij als natuurlijke persoon, hetzij binnen een vereniging of een vennootschapnaar rechte of in feite, moeten op grond van artikel 1 van de wet van 19 februari 1965 in het bezit zijn van een beroepskaart. 

De beroepskaart is het document waarmee aan de buitenlandse zelfstandige de toelating gegeven wordt om een specifieke activiteit als zelfstandige uit te oefenen op Belgisch grondgebied, in een bepaalde hoedanigheid en voor een bepaalde periode (1 tot maximum 5 jaar). Een aantal categorieën van buitenlanders met een zelfstandig statuut zijn vrijgesteld van het bezit van een beroepskaart. 

Waar vraag je de beroepskaart aan?

Een aanvraag tot het verkrijgen, tot wijziging, tot hernieuwing of tot vervanging van een beroepskaart wordt ingediend bij:

  • De Belgische diplomatieke of consulaire post in het land van verblijf, indien de buitenlandse zelfstandige in het buitenland verblijft;   
  • Een erkend ondernemingsloket naar keuze indien de buitenlandse zelfstandige beschikt over een geldig verblijf in België. Als geldig verblijf worden aanvaard: "attest van immatriculatie model A” of een "bewijs van inschrijving in het vreemdelingenregister” (= elektronische verblijfskaart type A).

Meer informatie 

 

Polenplein 15
8850 Ardooie 
Tel 051 74 03 55
Fax 051 74 03 69 
bs@ardooie.be

Openingsuren

voormiddag namiddag
ma 09u00-12u00  13u30-17u00
di 09u00-12u00  gesloten
wo 09u00-12u00  13u30-17u00
do 09u00-12u00  gesloten
vr 09u00-12u00  13u30-17u00
za 09u00-12u00 gesloten
zo gesloten gesloten

Medewerkers

Marieke Damme
Tel 051 74 03 55
 
 
 




Meldingen   Sitemap   Intranet   Privacyverklaring    

© GEMEENTE ARDOOIE - Polenplein 15 8850 Ardooie - Tel 051 74 40 40 | Alle rechten voorbehouden | Powered by The eForum Factory