Attest van leven


Het levensbewijs of attest van leven is een document waarmee u kunt aantonen dat u nog in leven bent.

Dit document wordt u soms gevraagd door pensioendiensten, verzekeringsinstellingen, ziekenfondsen, financiële instellingen, openbare besturen, een notaris, een advocaat, de rechtbank, de ambassade of het consulaat. Zo hoeft u zich bij deze personen of instellingen niet persoonlijk aan te bieden om aan te tonen dat u nog leeft.

Procedure

Naargelang uw situatie kunt u het attest van leven aanvragen aan:

  • Persoonlijk aan het loket van de dienst Bevolking,
  • Schriftelijk of per mail aan de dienst Bevolking,
  • Via het digitale loket (e-loket),
  • Online via "Mijn Dossier” van het Rijksregister

Om een attest online aan te vragen, heb je volgende zaken nodig:

  • een e-mailadres,
  • een eID met pincode. 

Mijn Dossier

Als u beschikt over een elektronische identiteitskaart, dan kunt u het attest van leven ook raadplegen, downloaden en afdrukken via ‘Mijn Dossier’, de online toepassing van het Rijksregister.

Het attest mag ook worden aangevraagd door een wettelijke vertegenwoordiger (ouder of voogd) of een gevolmachtigde.

Wat meebrengen?

U neemt uw identiteitskaart mee.

Bij een volmacht moet de volmachthouder het volgende meebrengen:

  • de volmacht van de aanvrager
  • de identiteitskaart van de aanvrager
  • de eigen identiteitskaart.

Kostprijs

Gratis

 

Polenplein 15
8850 Ardooie
Tel 051 74 03 56
Fax 051 74 03 69
bevolking@ardooie.be

Openingsuren

voormiddag namiddag
ma 09u00-12u00  13u30-17u00
di 09u00-12u00  gesloten
wo 09u00-12u00  13u30-17u00
do 09u00-12u00  gesloten
vr 09u00-12u00  13u30-17u00
za 09u00-12u00 gesloten
zo gesloten gesloten

Medewerkers

Hilde Sabbe
Tel 051 74 03 56




Meldingen   Sitemap   Intranet   Privacyverklaring    

© GEMEENTE ARDOOIE - Polenplein 15 8850 Ardooie - Tel 051 74 40 40 | Alle rechten voorbehouden | Powered by The eForum Factory